• Calandreta, qu'ei aquò ? - Principi e pedagogia


    La Calandreta qu’ei ua escòla obèrta a tots, a gratis e laïca.
    Que respècta los programas oficiaus de l'educacion Nacionau e que perpausa tà s’i escàder ua demarcha immersiva.
    Los mainats que son arcuelhuts un còp hèit dus ans. Aquò que permet d’installar las condicions d’un vertadèr bilingüisme prendiu.
    Ad aqueste atge, l’inscripcion que's hè au cas per cas, en foncion de la maturitat deu mainat (destacament pairau, netetat …) ;
    La Calandreta qu’emplega lo metòde d’immersion lingüistica a partir de la mairau tà valorizar e desvolopar las capacitats deus mainats hèra joens a aquesir ua dusau lenga.
    Atau la lenga occitana qu’ei la lenga d’aprentissatge e la lenga de la vita de l’escòla, medish en dehòra deus moments simplament pedagogics (recreacion, restauracion escolara, arcuelh peri-escolar). Lo francés qu’ei integrat progressivament a comptar deu CE1, autanlèu que la lectura e l’escritura en occitan son aquesidas.
    L’objectiu qu’ei qu’en fin deu cicle 3 (CM2), lo mainat mestregi perfèitament las 2 lengas autant a l’escriut com a l’orau.

    A la Calandreta, la practica d’un bilingüisme prendiu qu’obreish naturaument a las autas lengas e culturas romanicas e a totas las autas.
    La Calandreta que reïvindica l’utilizacion de la pedagogia activa (inspirada deus pedagògas Célestin Freinet e Fernand Oury) de faiçon a balhar la paraula au mainat, a'u rénder autonòme, a regular la vita deu grop e l’utilizar com vector d’aprentissatge. 

    Qu’utiliza institucions e utís pedagogicas que van en aqueste sens :
    -   Lo « Qué de nau ? » : moment d’escambi enter los mainats, on cadun conta çò qu’a hèit o viscut ;
    - Lo « Conselh » : a cada conselh, un president qu’ei nomat e qu’ei eth que gavida lo conselh, en balhar la paraula aus autes mainats. Los mainats qu'i deven respectar règlas : lhevar la man tà demandar la paraula, non pas copar la paraula aus autes, escotar-los, non pas trufà’s ;

    - Lo « Bilanç meteo » : a la fin deu dia, los mainats qu’avaloran per un gèste lo dia que vienen de passar : man obèrta tau  o man barrada tà l’auratge ;
    - Los « talhèrs » : los mainats que causeishen l’activitat que desiran har au demiei de mantuas qui’us son perpausadas ;
    - Las « cintas » : que remplaçan lo sistèma d’evaluacion per nòtas, e que permeten aus mainats de s’auto-avalorar e de valorizar los lor aquesits ;
    Exemple de cintas de comportament taus escolans de mairau
    Los « batalaires » (lo jornau de l’escòla) : qu’ei un jornau sancerament creat en classa, peus mainats ;
    - ...

    Aucun commentaire:

    Enregistrer un commentaire

    Archius deu blòg

    Membres